• בית
  • >
  • תקנון ארגון נפגעי פעולות איבה – הארגון היציג בישראל

תקנון ארגון נפגעי פעולות איבה – הארגון היציג בישראל

1. שם הארגון

א. שם הארגון: "ארגון נפגעי פעולות איבה – הארגון היציג", ומספרו ברשם העמותות 58-006045-7 (להלן "הארגון").
ב. בתקנון זה בכל מקום שמוזכר המונח "ארגון" הכוונה ל"עמותה".
ג. סמל הארגון – יקבע על ידי ועד הארגון.
לא יעשה חבר בארגון שימוש או מצג בסמל הארגון, בפרסומיו, בשמו או בארגוני הביצוע שלו, ללא אישור בכתב ממוסדותיו המוסמכים.
ד. "נפגע" ו"בן משפחה" – כהגדרתם בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תש"ל – 1970 (להלן: "חוק נ"א").

2. העקרון המנחה בתקנון זה: הארגון יפעל בהתאם לחוק נ"א, לחוק העמותות, תש"ם – 1980 ובכפוף להחלטות הארגון ומוסדותיו. בכל מקום שיש סתירה בין חוקים אלו לבין תקנון זה, יגברו הוראות החוק.

3. הארגון הינו הארגון היציג של נפגעי פעולות איבה, מכח הכרזתו של שר העבודה והרווחה מיום ו` ניסן תשנ"ב, 2/4/1998.

4. חברי הארגון יפעלו ככל שביכולתם כדי ששר העבודה והרווחה או כל שר ממונה אחר, כפי שיקבע מעת לעת בחוק נ"א, יכריז על הארגון כארגון היציג.

5. מטרת הארגון
מטרת הארגון היא שיפור תנאיהם ורווחתם של כל הזכאים לתגמול לפי חוק נ"א ובכלל זה, לארגן ולשפר את התנאים הכלכליים, הרפואיים, החברתיים, התרבותיים והרוחניים של חבריה כמפורט להלן:
א. לאגד את נפגעי פעולות האיבה בארגון אחד אשר יהיה א-פוליטי ועל-מפלגתי.
ב. לשמור על זכויות חברי הארגון ולייעץ להם בפני כל מוסד וגוף שהם.
ג. ללוות את חברי הארגון בשיקומם.
ד. לדאוג ליחס נאות מצד הציבור והמוסדות כלפי חברי הארגון ובני משפחותיהם.
ה. לעודד את חברי הארגון להתגברות על מגבלותיהם הגופניות והנפשיות לשם הגברת ביטחונם העצמי והתערותם בחיי החברה.
ו. לקיים מגע וקשר בין חברי הארגון ולפתח בתוכם רוח של חברות, עזרה הדדית וכבוד הדדי.
ז. לעודד ולפתח פעילות חברתית ותרבותית.
ח. לעשות כל פעולה המועילה לענייני חברי הארגון.

6. הזכות להתקבל ולהיות חבר בארגון
הזכות להתקבל ולהיות חבר בארגון תהיה למי שיתקיימו בו כל אלה:
א. כל "נפגע" וכל "בן משפחה" כהגדרתם בחוק נ"א, שהוכר עפ"י חוק נ"א ומשלם בקביעות את מיסי החבר החודשיים לארגון, לפחות במשך 3 חודשים.
ב. מקפיד לשמור על מילוי תקנון הארגון ולמלא אחר כל ההחלטות וההוראות של הארגון ומוסדותיו.
ג. החברות היא אישית, אינה ניתנת להעברה ואינה עוברת בירושה.
ד. חבר הארגון לא יהיה חבר ולא יישא בתפקיד בכל ארגון או עמותה אחרת של נפגעי פעולות איבה, ולא יעסוק בפעילות ארגון או עמותה אחרת של נפגעי פעולות איבה, שיש בה כדי לפגוע או להתחרות במהותו של ארגון נפגעי פעולות איבה (כארגון היציג).

7. פקיעת חברות
א. החברות בארגון פוקעת:
(1) במות החבר.
(2) בפרישת החבר מן הארגון. הודעת פרישה בכתב תינתן לועד שלושים יום מראש.
(3) בהוצאת חבר מן הארגון בהתאם להוראות פסקה ב` להלן.
(4) אי תשלום דמי חבר במשך 3 חודשים.
ב. ועד הארגון רשאי לפי הצעת ועדת האתיקה בארגון, להחליט על הוצאת חבר מן הארגון מאחד הטעמים הבאים:
(1) החבר לא קיים את הוראות התקנון או החלטה של האסיפה הכללית.
(2) החבר פועל בניגוד למטרות הארגון.
(3) החבר הורשע בשל עבירה שיש עמה קלון.
(4) החבר פעל באלימות פיזית ו/או מילולית ישירה ו/או הפעיל מורא ואיומים כנגד חבר עמותה ו/או נושא משרה בה ו/או עובד אחר ו/או בן/בת שירות לאומי המשרת בארגון כהגדרתו בתקנון זה.
ג. לא יוצא חבר מהארגון, אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע טענותיו לפני הועד.

8. חברות כבוד
א. האסיפה הכללית תוכל על פי החלטה של לפחות שני שלישים מהמספר הכולל של חבריה, הנוכחים באסיפה חוקית מן המניין, להציע לכל אדם להיות חבר כבוד בארגון כאות הוקרה או הערכה ועם קבלת הסכמתו של אותו אדם יחשב כחבר כבוד בארגון.
ב. חברות כבוד כאמור היא בלתי מוגבלת בזמן.
ג. האסיפה הכללית או הועד יוכלו לפנות אל כל חבר כבוד של הארגון על מנת להתייעץ עמו או לבקש את חסותו לפעולות הארגון או את השתתפותו בהן.
ד. חברי כבוד בארגון יהיו בעלי זכות הצבעה לכל דבר ועניין למעט בבחירת חברים לגופים הנבחרים של הארגון.
ה. חברי כבוד לא יהיו זכאים להיבחר לועד הארגון וליו"ר הארגון.

9. ספר החברים בארגון
א. הארגון ינהל פנקס חברים וירשום בו כל חבר, מענו, מספר זהותו, תאריך תחילת חברות ותאריך פקיעתה.
ב. ספר החברים בארגון יתעדכן מעת לעת עפ"י הנהלים הנובעים מתקנון זה ויכלול את כל החברים המשלמים מס חבר, כמפורט בתקנון זה. כולל חברי הכבוד.

10. הועד
א.
 המוסד המפקח על ניהול הארגון, הוא הועד (להלן: "הועד"), שייבחר אחת ל-4 שנים (להלן: "תקופת קדנציה"), בתאריך שייקבע ע"י הועד ובלבד שתאריך זה יהיה בתוך 2 חודשים מתום תקופת הקדנציה, בבחירות חשאיות בהשתתפות כל החברים על פי תקנון הבחירות שיאושר באסיפה הכללית.
ב. הועד יהיה מוסמך לעשות שימוש בכל הסמכויות שהוענקו לארגון מלבד אלה שיוחדו במפורש לאסיפה הכללית או לגוף אחר מגופי הארגון, בכפוף להגבלות ולתנאים אשר נקבעו על ידי האסיפה הכללית או בתקנון זה.
ג. מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, ידאג הועד להגשמת מטרות הארגון, יפעל לטובת הארגון, במסגרת מטרותיו, ובהתאם לתקנון ולהחלטות האסיפה הכללית, ותהיינה לו הסמכויות והתפקידים המפורטים להלן:
(1) להגן על זכויות החברים.
(2) לקבוע קווי פעולה ועבודה לגופי הארגון (להוציא את האסיפה הכללית, וועדת הביקורת), להנחות את סדרי עבודתם להעניק זכויות חתימה למי מנציגיהם או מנהליהם, לפקח על פעולותיהם, לקבוע את דרכי ארגונם ולקבל מנציגיהם וממנהליהם דו"ח על פעולותיהם.
(3) לפתח ולשמור על קשרים עם ארגונים דומים בארץ ובעולם.
(4) לייצג את הארגון ולנהל משא ומתן בשמו בכל עת שיידרש.
(5) למסור דו"ח לכל מושב של האסיפה הכללית ולקבוע את סדר היום הן במושב דחוף או במושב מיוחד שלה.
(6) לדאוג לניהול חשבונות נכונים ומדויקים של הארגון וגופיו, לקבוע את תקן עובדי הארגון, שכרם ותנאי עבודתם, למנות ולפטר עובדים במשרדי הארגון.
(7) לבצע כל תפקיד נוסף המוטל על פי החלטות האסיפה הכללית והתקנון.
(8) להוציא לפועל את תקציב הארגון.
(9) להאציל מסמכויותיו לועדות אשר תורכבנה מעת לעת.
(10) להוציא לאור כתבי עת ונוהלי הסברה בעל-פה ובכתב.
(11) לייסד ולנהל פעולות, קרנות, מוסדות, גופים משפטיים ומפעלים לטובת הארגון וחבריו.
(12) להתקשר עם מבטח לצורך ביטוח חברי הארגון בביטוח סיעודי ובביטוח חיים קבוצתי ולקבוע כללים לחלוקת כספי הביטוח לשארי החברים המבוטחים.
(13) לבחון ולאשר את החלטות ועדת האתיקה, אם וככל שתתכנן.
(14) לבצע כל פעולה הנחוצה לפי שיקול דעת הועד לצורך מטרות הארגון.

ד. מינוי ועדות בארגון- הועד ימנה את הועדות הבאות:
א. ועדת הנצחה:
(א1) בראש הועדה יעמוד חבר ועד מסקטור הורים שכולים ו/או אלמנים/נות שיבחר ע"י ועד הארגון
(א2) הרכב הועדה ימנה עד 5 חברים מקרב חברי הארגון.
(א3) הועדה תדווח ותביא המלצותיה בפני ועד הארגון
(א4) הועדה תכנס בין 4 ועד 12 ישיבות בשנה
(א5) הועדה תנהל פרוטוקול וכן יירשמו החלטותיה ומועדי ביצוע ההחלטות
(א6) יו"ר הועדה יקבע את מועדי הישיבות וסדר יום לישיבה
(א7) החלטות הועדה תתקבלנה ברוב קולות הנוכחים, במקרה של שיווין קולות, הקול המכריע יהא ליו"ר הועדה
(א8) החלטות הועדה תתקבלנה בנוכחות של שני חברי ועדה לפחות ויו"ר הועדה.
(א9) במידה וחבר ועדה אינו משתתף בישיבה, רשאי יו"ר הארגון להחליפו ולהשתתף כחבר ועדה בישיבה

ב. ועדת רווחה:
(ב1) בראש הועדה יעמוד חבר ועד שיבחר ע"י ועד הארגון
(ב2) הרכב הועדה ימנה עד 5 חברים מקרב חברי הארגון
(ב3) הועדה אמונה על טיפול בבקשת הלוואות, מלגות ומענקי סיוע של חברי הארגון וכן בכל תחום אחר הקשור לפעולות לרווחתם של חברי הארגון
(ב4) הועדה רשאית למנות ועדת חריגים לטיפול בבקשות חריגות
(ב5) הועדה תנהל פרוטוקול מישיבותיה וכן יירשמו החלטותיה ומועדי ביצוע ההחלטות
(ב6) הועדה תתכנס לפחות אחת לחודש ובמידת הצורך תתכנס לעיתים תכופות יותר
(ב7) הועדה מוסמכת לאשר נוהל עבודה מסודר בעניין טיפול בפניות החברים אשר יובא לאישור הועד
(ב8) יו"ר הועדה יקבע את מועדי הישיבות וסדר יום לישיבה
(ב9) החלטות הועדה תתקבלנה בנוכחות של שני חברי ועדה לפחות ויו"ר הועדה.
(ב10) במידה וחבר ועדה אינו משתתף בישיבה, רשאי יו"ר הארגון להחליפו ולהשתתף כחבר ועדה בישיבה
(ב11) החלטות הועדה תתקבלנה ברוב קולות הנוכחים, במקרה של שיווין קולות, הקול המכריע יהא ליו"ר הועדה
(ב12) כל המלצה של ועדת הרווחה בבקשות להלוואות, מלגות, ומענקי סיוע של חברי הארגון, וכן בכל תחום אחר הקשור לפעולות לרווחתם של חברי הארגון, תירשם בפרוטוקול הוועדה ותועבר לאישור חברי הוועד, ותבוצע לאחר אישור וחתימה של שלושה מחברי הוועד על הפרוטוקול.

ג. ועדת תרבות:
(ג1) בראש הועדה יעמוד חבר ארגון מקרב חברי הארגון שיבחר ע"י ועד הארגון
(ג2) הרכב הועדה ימנה עד 5 חברים מקרב חברי הארגון
(ג3) הועדה אמונה על קביעת תכנית עבודה לאירועי תרבות ופנאי ופרויקטים בארגון, קידום מיזמי תרבות, פנאי ונופש לטובת חברי הארגון
(ג4) הועדה תדווח ותביא המלצותיה בפני ועד הארגון
(ג5) הועדה תכנס בין 4 ועד 12 ישיבות בשנה
(ג6) הועדה תנהל פרוטוקול מישיבותיה וכן יירשמו החלטותיה ומועדי ביצוע ההחלטות
(ג7) יו"ר הועדה יקבע את מועדי הישיבות וסדר יום לישיבה
(ג8) החלטות הועדה תתקבלנה בנוכחות של שני חברי ועדה לפחות ויו"ר הועדה.
(ג9) במידה וחבר ועדה אינו משתתף בישיבה, רשאי יו"ר הארגון להחליפו ולהשתתף כחבר ועדה בישיבה
(ג10) החלטות הועדה תתקבלנה ברוב קולות הנוכחים, במקרה של שיווין קולות, הקול המכריע יהא ליו"ר הועדה

11. חברי הועד
א. הועד הוא המוסד המרכזי המבצע את פעולות הארגון והוא יהיה מורכב מ-5 חברי ארגון על פי הרכב של 3 קטגוריות כדלקמן:
(1) חבר שהוא הורה שכול של "נפגע" שנפטר עקב פעולת האיבה כהגדרת המונחים בחוק נ"א.
(2) חבר שהוא אלמן/ה של "נפגע" שנפטר עקב פעולת האיבה כהגדרת המונחים בחוק נ"א.
(3) חבר שהוא "נפגע" מפעולת איבה כהגדרתו בחוק נ"א.
(4) שני חברים נוספים ייבחרו מכלל חברי הארגון.
ב. כהונתם של חברי הועד אינה מוגבלת לתקופה במספר קדנציות
ג. חבר הועד לא יהיה חבר ביותר משתי ועדות שנבחרות על ידי הועד.
ד. חבר הועד רשאי להתפטר בכל עת מכהונתו ע"י הודעה בכתב לועד.
ה. חבר הועד יחדל לכהן אם הוכרז פסול דין או פושט רגל או הורשע בעבירה שיש עמה קלון.
ו. נתפנה מקומו של חבר ועד (להלן: "חבר ועד שמשרתו התפנתה"), יתמנה במקומו המועמד הבא אחריו (מבחינת כמות הקולות לו זכה בבחירות) באותה קטגוריה שבה מונה חבר הועד שמשרתו התפנתה. במקרה ולא היו מועמדים נוספים כאמור באותה קטגוריה, או אם כל המועמדים הנוספים האמורים יסרבו לכהן כחברי ועד או יבצר מהם לכהן כחברי ועד, ימונה חבר הועד הנוסף בבחירות באספה הכללית שיועמדו בהן לבחירה מועמדים מאותה קטגוריה של חבר הוועד שמשרתו התפנתה.
ז. האסיפה הכללית רשאית לאשר החזר הוצאות לחברי הועד. ההחלטה כאמור תקבע את גובה ההוצאות.

12. ישיבות הועד
א. הועד רשאי להסדיר בעצמו את מועד ישיבותיו, ההזמנה להן, המנין הדרוש בהן ודרך ניהולן.
ב. בישיבות הועד יירשמו פרוטוקולים וכן יירשמו החלטותיו, הפרוטוקולים יהיו פתוחים לעיון חברי הארגון, למעט סעיפים פרסונלים, אחת לחודש במועד שיקבע על ידי הועד.
ג. לא תתקבל החלטה בענין הנוגע אך ורק לאחד הסקטורים (הורים שכולים, אלמנות/ים, נכים), בניגוד לעמדת נציגו של אותו הסקטור בועד.
ד. אם וכאשר תתעורר מחלוקת בין חברי הועד בענין במפורט בסעיף ג` לעיל תועבר המחלוקת לבורר חיצוני להחלטתו.

13. יו"ר הארגון
א. יו"ר הארגון יבחר על ידי הועד מבין חבריו והוא יהיה גם יו"ר הועד.
ב. עם פיזורו של הועד מסיים היו"ר את תפקידו.
ג. יו"ר הארגון ידאג לזימון, כינוס וניהול ישיבות הועד והאסיפה הכללית, ויקבע את סדר היום של ישיבות הועד והאסיפה הכללית כמפורט בתקנון.
ד. האסיפה הכללית מאשרת תשלום הוצאות נסיעה ליו"ר הועד, חברי הועד וחברי ועדות, על פי תעריפי נסיעה מקובלים במשרדי הממשלה ובהתחשב במקום המגורים של החבר.
ה. יו"ר הארגון הוא הממונה על ביצוע החלטות האסיפה הכללית והועד, ונציגם כלפי גופי הארגון וכל גוף שמחוץ לארגון, אלא אם החליט להטיל עניין מסוים על חבר או גוף אחר של הארגון.
ו. יו"ר הארגון יהיה מוסמך בין היתר:
(1) להנחות את עבודת הארגון ולפקח על פעולותיו.
(2) לרכז ולתאם את העבודה במשרדי הארגון ולפקח עליה.
(3) לכוון את פעולת ועבודת הועדות ולהיות נוכח בהן.
(4) לבצע כל תפקיד נוסף אשר הוטל עליו על פי תקנון זה או שהוטל עליו על ידי האסיפה הכללית או הועד.

14. ועדת בקורת
א. האסיפה הכללית תבחר ועדת בקורת מקרב חברי הארגון בעלי כשירות מקצועית (עו"ד, רואה חשבון, וכד`), חבר ועדת ביקורת לא יהיה חבר ועד.
ב. מספר חברי ועדת בקורת יהיה 3.
ג. ועדת ביקורת תכהן מהבחירה באסיפה הכללית למשך שלוש שנים.
ד. חבר ועדת בקורת רשאי להתפטר בכל עת מכהונתו על ידי הודעה בכתב לועד, חבר ועדת בקורת יחדל לכהן אם הוכרז פסול דין או פושט רגל, או הורשע בעבירה שיש עמה קלון.
ה. חברי ועדת בקורת יסדירו בעצמם את מועד ישיבותיהם, ההזמנה להן, המנין הנדרש בהן ודרך ניהולן.
ו. ועדת הביקורת תנהל פרוטוקול מישיבותיה והחלטותיה ותבחר יושב ראש מבין חבריה.
ז. חבר ועדת בקורת רשאי לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של הארגון, ולקבל מכל חבר ועד ומכל עובד הארגון כל מסמך שברשותו וכל מידע הדרוש לדעתו למילוי תפקידו.
ח. במידה ולא יהיו מועמדים ו/או יוחלט על ידי האסיפה הכללית ימונה מבקר פנים לעמותה שיהא רואה חשבון במקצועו ויחולו עליו כל הסעיפים המתייחסים לועדת ביקורת ובהתאם לסעיף 19 ב` לחוק העמותות, תש"ם – 1980.

15. האסיפה הכללית
א. הסמכות העליונה של הארגון תהא נתונה בידי האסיפה הכללית אשר תקבע את קווי הפעולה הכלליים של הארגון ואת דרכי ניהולו. קביעותיה תחייבנה את כל גופיה.
ב. האסיפה הכללית תהיה מורכבת מכלל חברי הארגון באותה עת אשר רשומים בספר הבוחרים.
ג. האסיפה הכללית תהא המוסמכת היחידה לקבוע תקנון לארגון, לאשרו, לשנותו או להחליפו.
ד. תקנון מאושר על ידי האסיפה הכללית וחתום ע"י חברי הועד יועבר לרשם העמותות לאישורו ולאחר האישור יחשב כתקנון הקובע של הארגון.
ה. בכל מקום בו תתגלה סתירה בין הסמכויות המוקנות למי מגופי הארגון, החלטות האסיפה הכללית תגברנה.
ו. האסיפה הכללית רגילה תשמע דינים וחשבונות על פעולות הועד ועל פעולות ועדת הבקורת, תדון בהם ובדין וחשבון הכספי שהגיש לה הועד, ותחליט על אישורם .

16. כינוס האסיפה הכללית
האסיפה הכללית תתכנס לפחות אחת לשנה וחבריה יוזמנו לישיבה על ידי יו"ר הארגון בהודעה מוקדמת בכתב של לפחות 30 יום לפני מועד כינוסה. ההזמנה תכלול יום, שעה, מקום וסדר יום לאסיפה.
אסיפה כללית יוצאת מן הכלל תכונס במקרים הבאים:
(1) לפי החלטת הועד בישיבה אשר על סדר יומה נכלל סעיף בנושא זה.
(2) לפי דרישה בכתב של ועדת הביקורת (להלן: "ועדת הביקורת").
(3) לפי דרישה בכתב של לפחות 10% מחברי הארגון.

17. סדרי דיון באסיפה הכללית
א. האסיפה הכללית תבחר ביו"ר לאסיפה.
ב. האסיפה הכללית תוכל לקבל החלטות רק אם ישתתפו בישיבתה לא פחות מחמישה עשר אחוז מהמספר הכולל של חברי הארגון. אם לא יהיו נוכחים חברים במספר האמור תוך שעה מהמועד שנקבע, תתקיים האסיפה לאחר שעה, בכל מספר שהוא של נוכחים.
ג. ההצבעה באסיפה תעשה בהרמת ידיים אולם אם יידרש הדבר על ידי שישית מהחברים הנוכחים לפחות, תיערך הצבעה חשאית. כל החלטה תתקבל ברוב דעות פרט להחלטות באותם העניינים שלגביהם נדרש רוב מיוחד על פי חוק העמותות או בתקנון זה.
ד. לכל חבר באסיפה יהיה קול אחד אשר אינו ניתן להעברה.
ה. באסיפה הכללית ירשם פרוטוקול הן בכתב והן בהקלטה.
ו. הפרוטוקולים יחתמו על ידי שני חברי ועד וישלחו לרשם העמותות כאמור בחוק העמותות.
ז. באסיפה כללית יבחר רואה חשבון שישמש במשרתו עד לאסיפה הכללית השנתית שלאחריה.

18. פוליטיות ועל מפלגתיות
ואלה הפעולות האסורות על בעל בתפקיד בשכר בארגון:
(1) מתן הסכמה, בעל פה או בכתב, לפרסום שמו מטעם מפלגה או מטעם גוף המזדהה עם מפלגה.
(2) ארגון אסיפה פומבית בעלת אופי פוליטי.
(3) השתתפות בתעמולה פומבית, בכתב או בע"פ, לבחירות לכנסת או למועצה של הרשות המקומית.
(4) שימוש ברכוש ובשירותים המשרדיים לפעילות מטעם מפלגה או למען מפלגה.

19. הכנסות הארגון
הכנסות הארגון תתקבלנה ממסי חבר, מתרומות, תמיכות ומתנות מכל אדם או גוף.

20. שנת הכספים
שנת הכספים של הארגון תתחיל ב-1 בינואר ותסתיים ב- 31 לדצמבר של כל שנה.

21. ועדת הכספים
א. כללי
ועדת הכספים תתכנן, תנהל ותפקח על ענייני הכספים של הארגון ותשמש בתפקידה לאותה תקופה שבה יכהן הועד.
ב. חברי הועדה
(1) ועדת הכספים תהיה מורכבת מיו"ר שיבחר על ידי הועד מבין חבריו והוא ישמש גם כגזבר, ומ-2 חברים נוספים שייבחרו על ידי הועד, מקרב חברי הארגון.
(2) נתפנה מקומו של חבר בועדת הכספים, יבחר הועד מבין חברי הארגון בחבר אחר אשר יכהן כחבר בועדה.
(3) נתפנה מקומו של יו"ר ועדת הכספים, יבחר יו"ר הועד, מבין חברי הועד, חבר אחר אשר יכהן כיו"ר זמני בועדה, עד לישיבת הועד הקרובה, בה יבחר הועד ביו"ר קבוע לועדת הכספים במקומו של היו"ר הזמני.
ג. סדרי דיון
(1) כדי שישיבת ועדת הכספים תוכל להחליט, צריך שישתתפו בה לפחות שניים מבין חבריה.
(2) החלטות הועדה תתקבלנה ברוב קולות הנוכחים.
(3) כל החלטה של ועדת הכספים תרשם בפרוטוקול אשר יישלח לכל חברי הועד וביצועה ידחה עד לאחר המועד הקרוב של ישיבת הועד ולאחר שיו"ר הארגון וחברי הועד קבלו את הפרוטוקול האמור. באין ערעור על ידי הועד תבוצע ההחלטה תוך שבוע ימים.
21א. ועדת אתיקה
א. כללי
ועדת האתיקה תתכנן ותשמש ככתובת לפניות כלל חברי הארגון ו/או מוסדותיו בכל הקשור בשאלות ובסוגיות בעלות אופי אתי, מוסרי וציבורי. בין היתר, במסגרת נושאים אלו תהיה הועדה מוסמכת להכריע במחלוקות בין החברים, בין חברים לבין מוסדות הארגון ובין מוסדות הארגון השונים.
ב. חברי הועדה
1) ועדת האתיקה תהיה מורכבת משלושה חברים: יו"ר, שיבחר על ידי הועד מבין חבריו; ושני חברים נוספים, אחד מהם משפטן שאינו "נפגע" ואיש ציבור, אשר ייבחרו על ידי האסיפה הכללית, ברוב קולות רגיל.
2) נתפנה מקומו של חבר בועדת האתיקה, יתכנסו ועד הארגון או האסיפה הכללית בהתאם לאמור בסעיף 15, לפי המקרה, ויבחרו חבר חדש לועדה.
3) נתפנה מקום של יו"ר הועדה, יקבע יו"ר הועד מבין חברי הועדה הנותרים, חבר אחר אשר יכהן כיו"ר זמני בועדה עד לישיבת הועד הקרובה, בה יבחר הועד ביו"ר קבוע לועדת האתיקה.
4) יו"ר הועד לא יהיה חבר בועדת האתיקה.
ג. סדרי דיון
1) ישיבת האתיקה תהיה חוקית בהשתתפות שני חברים לפחות.
2) החלטות הועדה תתקבלנה ברוב קולות הנוכחים. במקרה של שוויון קולות – יהיה ליו"ר הועדה קול מכריע.
3) החלטות ועדת האתיקה תובאנה בפני ועד הארגון, אשר יהיה מוסמך האם לקבל (לאשר) את החלטות ועדת האתיקה או לדחותן.
ד. סמכויות ועדת האתיקה
ועדת האתיקה תהיה רשאית להמליץ לועד הארגון לקבל את ההחלטות הבאות, כולן או חלקן, במקרה של הפרת הקוד האתי: (1) נזיפה; (2) דרישת התנצלות; (3) השעיה
מחברות / פעילות, לפי המקרה, לתקופה קצובה.
ה. קוד אתי
1) ועדת האתיקה תהיה רשאית להמליץ לועד הארגון על הוראות קוד אתי לנושאי המשרה בארגון, לרבות על תיקונים, שינויים או עדכונים לו מעת לעת (להלן: "הקוד האתי").
2) המלצות ועדת האתיקה ביחס לקוד האתי תהיינה חייבות באישור ועד הארגון. יובהר, כי ועד הארגון לא יהיה רשאי לאשר נוסח שונה של הוראות הקוד האתי, מזה שהוצע על ידי ועדת האתיקה.
3) הקוד האתי יפורסם על ידי ועד הארגון בכל מקום ובכל דרך שבה מפורסם, מוצג או נמסר תקנון העמותה.
4) כל נושאי המשרה בארגון, וכן המתנדבים וחברי הוועדות בו, ידרשו ליתן את הסכמתם בכתב למלא אחר הוראות הקוד האתי, בין שיכהנו בשכר ובין שלא בשכר, טרם שיכנסו לתפקידם הראשון בארגון וכתנאי מוקדם לכניסת מינויים לתוקף. חתימתם של הנ"ל על הקוד האתי תהווה הסכמה מראש מצידם גם לכל שינוי, תיקון או עדכון שיעשה בו במהלך כהונתם.
5) אי עמידה בכללי האתיקה כפי שיקבעו מעת לעת ובכללי הקוד האתי, דינם: ביחס לנושאי משרה בארגון – כהפרה יסודית של הסכם העסקתם בארגון; ביחס לחבר ארגון – כהפרת חובת החבר לפי תקנון הארגון. במקרים אלה תהיה ועדת האתיקה רשאית להמליץ לחברי הועד לפעול ביחס למפר הקוד האתי, כאמור בפסקה (ד) לעיל.

22. תקציבים
א. אחת לשנה ולא יאוחר מהיום האחרון בחודש אוקטובר של אותה שנה, תגיש ועדת כספים הצעת תקציב לועד לשנת הכספים הבאה.
ב. הועד ידון בהצעת התקציב ויאשר אותה או יתקנה ויאשר אותה כפי שימצא לנכון, לא יאוחר מה-15 לדצמבר של שנת התקציב היוצאת.
ג. גופי הארגון יפעלו במסגרת התקציב ולא יוציאו כספים מחוץ למסגרת התקציב, לא יכניסו שינוי בסכומים הכוללים וכן בחלוקה הפנימית ובהעברת כספים מסעיף לסעיף, אלא לפי החלטת חברי הועד הנוכחים בישיבה שעל סדר יומה נכלל סעיף בדבר אישור ההוצאה האמור.
ד. ועדת הכספים מוסמכת לעדכן במהלך השנה את התקציב שאושר, כפוף לאישור ברוב קולות של נוכחים בישיבת הועד, תקציב מעודכן שאושר כאמור יראה כתקציב הארגון לכל דבר ועניין.

23. ביקורת חשבונות
הארגון ינהל פנקסי חשבונות שישקפו בשלמות ובנאמנות את עסקאות הארגון ואת מצבן הכספי. תוך 6 חודשים מתום שנת כספים יוכנו דוחות כספיים שיבוקרו על ידי רואה חשבון, וכן יובאו לאישור האסיפה הכללית.

24. זכות חתימה
א. ליו"ר הארגון זכות לחתום בשם הארגון על מסמכים ומכתבים שאינם כוללים התחייבויות כספיות ובלבד שאינן נוגדות את החלטות הועד.
ב. חתימת יו"ר הארגון בלוויית חתימתו הנוספת של יו"ר ועדת הכספים, או חתימה נוספת של אחד מחברי הועד שנקבעו מעת לעת על ידי הועד, תחייב את הארגון בהתחייבויות כספיות.
ג. הועד רשאי להעניק לאדם אחר מאלה המנויים לעיל בנוסף למנויים לעיל זכות לחתום על מסמכים או מכתבים אשר כוללים התחייבויות כספיות בין לצורך עניין מסוים או סוג של עניינים ובין המוגבלות בסכום מסוים.

25. ועדת הבחירות
א. הועד יבחר לא יאוחר מ-4 חודשים קודם למועד הבחירות, בועדת בחירות מקרב חברי הארגון, יו"ר ועדת הבחירות יכול שיהיה אישיות ציבורית מתאימה.
ב. ועדת הבחירות תפקח על ותנהל את ההערכות לבחירות ואת תהליך הבחירות במועד קיומן.
ג. חברי ועדת הבחירות אינם רשאים להציג את מועמדותם באותה מערכת בחירות שבה נבחרו לכהן כחברים בועדה.
ד. יו"ר ועדת הבחירות אינו חייב להיות חבר הארגון.

26. איסור חלוקת רווחים ופירוק
א. נכסי הארגון והכנסותיו משמשים אך ורק למטרותיו וחלוקת רווחים או טובת הנאה בכל צורה שהיא, בין חבריו – אסורה.
ב. הארגון אינו רשאי לחלק רווחים או כל טובות הנאה אחרות בין חבריו, לרבות רווחי הקרן לעזרה הדדית שהוקמה ליד הארגון וכל הכנסותיו ורכושו ישמשו אך ורק לקידום מטרותיו ושום חלק מהם לא ישולם ולא יועבר לכל מטרה אחרת.
ג. הארגון רשאי באסיפה הכללית להחליט על פירוק מרצון ועל מינוי מפרק או מפרקים. ההחלטה טעונה רוב של שני שלישים מן המצביעים באסיפה, שעליה ניתנה לכל חברי הארגון הודעה 21 ימים מראש תוך ציון שיוצע באסיפה להחליט על פירוק.
ד. תחילת הפירוק תהיה כעבור שבועיים מקבלת ההחלטה, זולת אם נקבע בה תאריך מאוחר יותר לענין זה.
ה. פורק הארגון, ולאחר שנפרעו חובותיו במלואם, נשאר רכוש, יועבר רכוש וזכויות הארגון וגופיו למוסדות ציבוריים מוכרים כאמור בסעיף 9 (2) לפקודת מס הכנסה, שמטרותיהם יהיו דומות למטרות הארגון ולא יחולק בין חבריו.
ו. תוקם ועדה בהרכב של שלושה חברים בראשותו של שופט מחוזי או עליון בדימוס, נציג משרד העבודה ונציג ציבור אשר יבחר על ידי היושב ראש, אשר תכריע בדבר המוסדות אליהם יועברו זכויות ורכוז הארגון וגופיו. הועדה תפעל בהתאם למטרות הארגון ככל האפשר ותתחשב בהחלטותיה, בין היתר, בהרכב ובאחוז הנכות של חברי המוסדות אליהם מועברים הזכויות והרכוש האמורים.